luni, 4 ianuarie 2010

Luna plina

Planuri. Atat sa fie inceputul de an? Sau mai preciz acel prag dintre 31 decembrie-1 ianuarie? Analiza si planuri de viitor. Proiecte. O lista. Targeturi. Unele realizabile, altele ambitioase. O mare parte din ele in vant, depinzand si de terti sau terte.
Azi e 4 ianurie. Pentru mine pare momentul ideal pentru a examina un astfel de plan. Plan pe care-l impart in 2 parti, taman pentru ca am ce sarbatori azi. Un an de cand....Zambesc. Ah da, de cand o simpla intalnire mi-a schimbat viata. Depinde de mine in ce fel mi-a schimbat-o si asta o simt perfect azi. Nu ieri si nici maine ci doar azi.
Nu a fost o intalnire ca toate celelalte. A fost un element declansator. Un act divin daca vrei. Fara nicio exagerare. De ce? Pentru ca atunci aceea forta magica care ne guverneaza sau nu viata, depinde cat credem in ea, mi-a zis: "stop, drop and roll". Cu alte cuvinte, opreste-te, priveste la tine si realizeaza ce esti, cine esti, unde esti. Si mai ales cine poti fii. Unde poti fii.
Am invatat ca pot fi multe lucruri. Pot fi ceea ce vreau, si-n bine dar si in rau. Pot atinge cerul si sa nu ma opresc acolo pentru ca, la fel ca noi toti, am o doza de unicitate. Pe care am invatat s-o apreciez de-atunci mai mult decat o faceam inainte.
4 ianuarie a fost momentul in care am strans toata vointa de a ma schimba intr-un punct. Si de la capat. Am transformat un moment despre tine intr-unul despre mine.
Am sa sarbatoresc cu o lista si niste dorinte ascunse care nu se vor regasi nici in lista si nici aici. Lista e simpla. As schita-o pe o hartie, cu creienul, distrat, asa cum mi-e felul uneori. As mototoli bine hartia si as baga-o in buzunarul unei haine vechi ca peste ani si ani sa pot surprinde senzatia de acum cand as descoperi mesajul.
Zambesc. Las lista deoparte, nu mai vreau s-o scriu aici. Zambesc fiindca mi-aduc aminte de tine. Si de mine. De tine si de mine. Doua extreme in acea zi si tot asa si de-atunci incoace. A fost un an complicat. Un an plin. Cu bune si rele. Un an care a legat multe ite ramase libere pentru amandoi. O sa numaram si la anul. O luna nu prea patrata si ceva stele.