duminică, 3 ianuarie 2010

Fum de tigara















I'm not the one who's so far away, when I feel the snake bite enter my veins.
Fredonand usor dau sa ma asez pe fotoliul stramt. Privesc peste persoanele din fata si ma fac comod tusind teatral deloc deranjat de fumul de tigara.
Pot comanda un pahar de vin rosu?
Nu cred, poate doar o sticla intreaga.

Un zambet. Dinti mici sticlind ingrijit. Buze rosii.
Hazing clouds rain on my head, empty thoughts fill my ears.
Find my shade by the moonlight, why my thoughts aren't so clear.
Demons dreaming,breathe in, breathe in...

Din ce e?
Ah, ceva ce am prins pe drum. Se circula greu.
Am observat. Ce vrei, pe zapada asta....
Oare mai are legatura cu asa ceva?
N-as crede.
S-atunci?

Paharul a sosit. Chelnerul a zambit, a adaugat ceva si pe masa de langa si a plecat. Un singur pahar, fara sticla. Plin pe trei sferturi cu lichid rosu-inchis. Pahar cu picior lung si un desen complicat incastrat in cristal. Incastrat....
Ai mai fost aici.....
Da, de cateva ori.
E prima data pentru mine.
Serios?

Vinul si buzele pateaza paharul. Eu mestec ganditor in cafeaua cu urme de frisca. Cafea cu frisca, pesemne m-am inmuiat. Sau poate doar am vrut sa par asa atunci cand am comandat. In definitiv, nu e deloc prima impresie. Si nici a doua. Si nici nu conteaza.
Unde ziceai ca ai cules....
Ce?
Versurile.....
Aaaa.....le-am auzit. La radio cred.
Ciudat. Imi par cunoscute.
Posibil.
Ar fi trebuit sa sti deja ce cauti aici.
Poftim?
Doar asta te intrebi de cand ai sosit.

Din nou zambetul. Eu nu beau cafea cu frisca....niciodata. Si nici nu fumez. Camasa de matase. Nu, nu port. Si totusi....ii simt atingerea. Gustul asta aspru de nicotina si....
Smoke, smoke, smoke that cigarette, puff, puff, puff and if you smoke yourself to death.
Asta am cules eu pe drum. Sti, nu mi-au placut niciodata tigarile tale.
Nici mie. Dar stiu ca te enerveaza.
Oh, da?
Da.

Imi beau cafeaua cu gesturi....prea fine. Da, stiu. De unde stiu? Pur si simplu, gandurile astea se afla in mintea mea. Odata cu ea. Iar ea....
Ne-am chinuit ceva vreme, nu?
Asa s-ar zice. Ma bucur ca nu ai vazut niciun rost in a continua asta. Ma bucur ca te-a enervat tutunul meu suficient de tare incat sa....
Au fost chestii mult mai rele si tu stii bine.
Mai conteaza?
Da. Al dracului de tare.
Aceasta conversatie.....nu cumva am mai avut-o?

Ba da. Stiu ca am mai avut-o. Dar cand, de ce....si cu cine? Atatea intrebari. Ciudat e ca le stiu raspunsurile. Imi privesc degetele, le vad ingalbenite de nicotina. Vocea...mea...straina. Si.....
Privesc teava goala a unui revolver. Marunt, cu butoias si sase focuri. Banuiesc proiectilul pe teava si schitez un zambet. Se vrea artagos dar il stiu palid.
Totul se plateste. Aud zgomotul puternic si.....
Totul se plateste. Privesc prin geam, catre lumea de dincolo. Caut in buzunare manat de ceva si gasesc o bricheta. Nu e a mea. Dar de unde naiba am cules-o? Probabil mi-a incurcat cineva buzunarul. In metrou poate pentru ca in tramvai nu e nimeni. Cand naiba am adormit? Am depasit deja cu o statie destinatia.
In celalalt buzunar gasesc playerul si apas butonul magic. I'm not the one who's so far away when I feel the snake bite enter my veins. Never did I wanna be here again, and I don't remember why I came. Fredonez fericit ca nu ma aude nimeni. Undeva, intr-un colt stingher al mintii, imi amintesc de un glont si de o alta viata care nu e a mea. Doar o alta idee.....