duminică, 29 martie 2009

Stai asa. Question: de ce?

Ea: Stai asa. Question: de ce naiba ai vrea tu una ca asta?
Ma uit peste masa cu o privire usor nedumerita.
Eu: De ce nu?
Se intinde spre paharul de vin. Vin alb, dulceag. Eu am comandat o bere neagra. Ursus. Mama lui de urs....
Ea: Pai spune-mi, ce vrei sa scrii? Ai ceva de scris?
Eu: Da, am. De exemplu de cand am inceput am tot vorbit despre asta, despre ce m-ar determina sa scriu. Acum cred ca stiu. Uite, dialogul asta al nostru, o sa ajunga acolo....
Ea: Iar tu te vei astepta la ce? Sa fie comentat?
Eu: Pai cam asa ceva....Dar tu, de ce te opui?
Ea: Nu ma opun doar ca....
Ridica din umerii goi si-si trece mana prin par. Lasa urme pe pahar, o culoare simpatica. Vinul e prea dulce, ea pare prea dulce dar stiu sigur ca nu e. E mai degraba berea mea neagra.
Ea: O sa scrii despre ea, nu?
Rad.
Eu: Nu exista nicio ea.
Ea: Haide-haide, stii bine ce mi-ai spus acum cateva saptamani. Nu ma deranjeaza desi sincer, nu mi se pare nici foarte interesant. O sa scrii intr-un blog despre o tipa. Apoi despre o alta. Sau ma rog, despre....
Eu: E ca un jurnal, intelegi? Iti aduni gandurile, poate intamplarile dintr-o zi si le postezi....
Ea: Da, tot nu inteleg de ce ai face una ca asta? Adica iti spun sincer, eu nu o sa intru. Nu ma intereseaza. Daca vreau sa stiu ceva te sun si....
Eu: E bun vinul?
Ea: E de rahat. Dar are efect.
Eu: Bine, dar e vinul pe care l-ai baut atata timp!
Ea: Tocmai d-aia e de rahat, pentru ca il beam cu tine. Asa simteam atunci dar acum...acum simt altceva. Iar tu, ca un cap patrat, ai comandat fara sa ma intrebi.
O pauza. Zambeste. O urasc? Poate, dar nu acum. Acum ma simt bine ascutind cutite.
Ea: Deci o sa ai un blog....
Eu: Cam asa ceva.
Ea: Bine. Sa nu ma pomenesti in el.
Eu: Nu o sa te pomenesc. Ah, ba da, o sa o fac. De fapt, o sa incep cu tine.
Ea: Ok. Atunci scrie ca sunt o scorpie.
Eu: Bine, esti o scorpie.